Bram Versteegh - Invest Online

Leestijd: 0 minuten
MYN

NB: Dit blog is overgenomen van de oude website van Ondernemers in Bedrijf en is ouder dan 31 december 2018

... 

Op welke markt richt jij je met Invest Online?

"Wij richten ons op alle bedrijven die online vooruit willen. We hebben een heel divers portfolio van bedrijven waar we voor werken, bijvoorbeeld een Livera, SNS Bank, Cheap.nl. De ??n wil meer omzet genereren in zijn webshop terwijl de ander meer aanvragen wil hebben via zijn website. We geven aan deze bedrijven zowel strategisch advies, als dat we ook hands-on aan het werk gaan. Dit kan van een enkele marketingdiscipline als zoekmachine optimalisatie zijn, tot een complete merkpositionering online waar we alle kanalen managen en eigenlijk de online afdeling van een bedrijf worden."

Jullie hebben een nieuwe reclamecampagne, is het leukste jongetje uit de klas op jou gebaseerd?

"Het jongetje is niet op mijzelf gebaseerd, maar wel waar wij voor staan. Wij vinden ons namelijk het beste jongetje van de klas; we zijn jong, een tikkeltje eigenwijs en zijn perfect op de hoogte van alles wat er online gebeurt."

Op welke manier ben jij onderscheidend met Invest Online?

"Ons grootste onderscheidende vermogen is het feit dat wij echt alles onder 1 dak hebben. Wij hebben bewust gekozen om per online marketing kanaal één of meerdere specialisten in huis te hebben. Vaak zie je namelijk dat als een bedrijf de online marketing van een klant overneemt er één persoon aan werkt. De ontwikkelingen online gaan zo snel, dat wij niet geloven dat één persoon dat allemaal kan bijhouden. Wij investeren dus erg veel in kennis en specialisten per kanaal. Tevens hebben wij een eigen design- en techniek afdeling opgezet om klanten op vlakke te kunnen helpen."

Met welke Apeldoornse bedrijven werken jullie samen?

"Wij zijn eigenlijk pas sinds een korte periode bezig met bedrijven uit Apeldoorn. Een aantal waar we voor werken zijn; Thermen Bussloo, Merida Bikes, Zoem Kids, Denkadog en Visibles. We zouden wel graag meer willen doen met bedrijven uit de omgeving en we denken zeker dat van we van meerwaarde zijn gezien de ontwikkelingen op het gebied van 'lokaal zoeken' online."

Met wie zou je graag in contact willen komen?

"Ik heb niet één specifiek iemand waar ik graag mee in contact zou komen. Ik praat graag met diverse ondernemers, vooral over hoe je een bedrijf in moet richten in de verschillende groeifases. Dus dat zouden oud-ondernemers kunnen zijn of ondernemers die hard aan het groeien / ambitieus zijn."

Welke website spreekt jou persoonlijk aan?

"Ik houd erg van vernieuwende websites, die functie centraal hebben staan. Een goed voorbeeld hiervan is www.airbnb.com"

Wat is jouw levensmotto?

"Dat is een lastige vraag. Ik heb even gekeken op onze website en daar staat bij mij naam: 'of we vinden een weg, of we maken er één'. Dit komt wel aardig in de buurt van een motto."

Ben je een echte netwerker?

"Ik zij mijzelf niet als een échte netwerker. Ik praat graag met college-ondernemers en als er een klik is komt daar vanzelf wat uit. Ik krijg bij het woord 'netwerker' altijd het idee van iemand die zoveel mogelijk kaartjes wil uitdelen."

Met wie zou je graag een dagje willen ruilen?

"Met Mark Rutte zou ik wel een dag willen ruilen. Ik zou dan gelijk die hele bureaucratische rompslomp in Nederland afschaffen, al ben ik bang dat ik dan wel meer dan één dag nodig heb."

Hoe zie jij jezelf over vijf jaar?

"Ook weer een hele lastige vraag. Als ik terugkijk naar de afgelopen vijf jaar is er zoveel gebeurd wat ik niet kon voorspellen. Vijf jaar geleden waren we volgens mij nog niet eens gestart met Invest Online. Ik zou graag willen dat over vijf jaar Invest Online een goed en gerespecteerd bedrijf is met mooie en tevreden klanten. Zelf zie ik me dan meer bezig met start-ups, aangezien dat toch het mooiste is."


Directeur
MYN

Website
Zakelijke dienstverlening Interview met een lid