Hessel Lubbers
Directeur
Ondernemers in Bedrijf

Website
Horeca Interview

Hessel Lubbers - Morgana

Ondernemers in Bedrijf

NB: Dit blog is overgenomen van de oude website van Ondernemers in Bedrijf

In Doetinchem word ik hartelijk verwelkomd door Hessel Lubbers met een heerlijk kopje
cappuccino met een mooie M erop van cacaopoeder. We zijn bij Morgana Slapen, één van de
zes winkels van Hessel Lubbers. “Retail is detail. Belangrijk is je onderscheiden op details en
aandacht voor de klant en dat alleen is niet genoeg want je moet natuurlijk ook altijd je
afspraken goed nakomen.”


Nadat de klant iets heeft gekocht begint pas de duurzame relatie. “Ongeveer een week na
aflevering van een bed bellen we elke klant op om de informeren of alles naar wens is,
iedereen heeft bij ons een jaar slaapgarantie. Ook denken wij verder nog mee. Er kan contact
worden gezocht met een masseur, fysiotherapeut of slaapconsulent” En daar ligt ook de
passie van Hessel: blije en tevreden klanten!


Natuurlijk hopen we dat mensen een review achterlaten op Google of Opiness.nl. Positieve
ervaringen over zijn winkels zijn online volop te vinden.


Hessel komt uit Hengelo (gld) uit een ondernemersfamilie. Zijn overgrootouders hadden al
een kruidenierszaak, zijn opa had een meubelfabriek en zijn ouders een winkel voor
woninginrichting zaak.


Na zijn opleiding aan de Hout -en meubileringscollege in Rotterdam kwam hij rond 1994 in de
zaak van zijn ouders. Hij heeft toen al snel de keuze gemaakt om alleen verder te gaan met
slapen. Op dit moment is hij eigenaar van 6 winkels waaronder Morgana, Hästens en Auping
Plaza (in Doetinchem, Duiven, Amersfoort en Utrecht).


De missie van het bedrijf is om iedere klant positief te verrassen en daarmee ambassadeur
maken. En dat lukt tot nu toe wonderwel aardig, volgens Hessel. Wij willen ons graag binden
aan de klant.


Onze doelgroep bestaat voornamelijk uit mensen die op zoek zijn naar het beste advies voor
een goede nachtrust. Voor bijna elk budget kunnen wij binnen onze concepten een goed bed
samenstellen.


Bij Morgana kun je 8 minuten ‘proefslapen’ op een meetbed dat onder andere is ontwikkeld
door de Universiteit van Leuven. Na afloop stelt de computer vast wat je nodig hebt qua
ondersteuning, stabiliteit en hardheid. Bij Morgana wordt vooral gekeken naar de behoefte en
wensen van de klant zoals warmteregulatie, vochtregulatie, voorkeurslighouding en
eventuele lichamelijke aandoeningen. Naast een goede matras maakt ook een persoonlijk
instelbare bedbodem het verschil.

“Onze 24 medewerkers worden regelmatig geschoold op productkennis en ergonomie. Als
een klant binnen komt met bijvoorbeeld reumatische klachten, scoliose, hernia of andere
(rug)klachten dan houden wij hier terdege rekening mee in ons advies.”


“Ons doel is al jaren hetzelfde: tevreden klanten! Daar doen we het voor. Maar op het gebied
van onze organisatie ligt het komende jaar mijn persoonlijke focus. Wat goed is, dat moet
natuurlijk blijven, we zijn best hard gegroeid de laatste jaren en nu is het belangrijk om de
juiste mensen op precies de juiste plek te zetten.”


En mijn tip voor andere ondernemers: balans tussen werk en privé. Naast zijn werk zoekt
Hessel ontspanning in golf, zijn tuin en het lekker buiten kunnen wonen. Hessel is getrouwd
en heeft twee studerende zoons.

Nodig een andere ondernemer uit

Wil je een andere ondernemer laten ervaren hoe effectief netwerken is? Nodig hem of haar kosteloos en vrijblijvend uit voor één van onze netwerkevents.

Wij sturen een automatische uitnodiging naar het e-mailadres die jij invult. Verder gebruiken we het e-mailadres niet. Je kunt zelf een persoonlijk bericht toevoegen.

We zijn flink vertegenwoordigd

Je vindt ons nu nog voornamelijk in het oosten van Nederland, maar er komen steeds meer regioclubs bij.