"Door samen te werken tillen we elkaar naar een hoger niveau"
Steven Lubbers - Directeur/online strateeg
Traffic Today

Website
Zakelijke dienstverlening Interview

"Door samen te werken tillen we elkaar naar een hoger niveau"

Traffic Today

Steven Lubbers, directeur én online strateeg bij Traffic Today. Als je Steven een beetje kent, dan weet je dat hij graag wint. Of het nu online marketing, sport of een familiespelletje is. Hij wil winnen. Door de jaren heen heeft hij leren om te gaan met verliezen, maar hij kan die winnaarsmentaliteit nog steeds oproepen in de zakelijke kant. 

Traffic Today is gek op online marketing, maar vindt het vooral gaaf om samen de absolute top te halen en natuurlijk dit ook te vieren. Een goede samenwerking tussen de opdrachtgevers en hun specialisten is daarbij cruciaal. Online de top bereiken? Bij Traffic Today ben je aan het goede adres.

Welk boek heb je als laatste gelezen en wat vond je ervan?

"Het laatste boek dat ik gelezen heb is Eckart’s notes van Eckart Wintzen. Die lees ik nu voor de 2e keer, een gebruik dat ik sowieso wel vaak heb bij boeken.

Het boek gaat over efficiëntie en celdeling, een hot thema bij Traffic Today. Wintzen gaat er vanuit dat bepaaled processen minder efficiënt worden naarmate je met meer dan 50 man gaat werken. Dat is precies het moment waar we nu staan bij Traffic Today, wat het een erg interessant boekt maakt om te lezen."

Welk persoon (bekend of onbekend) intrigeert jou en waarom?

"Ik ken vrij veel mensen waarvan ik denk: wat een knappe prestatie heb je geleverd. Maar ik blijf wel nuchter, want het echt aanbidden van mensen doe ik niet. Als hier bekende mensen binnenwandelen, heb ik niet echt een wauw-gevoel. Ik vraag me altijd af of men geld heeft verdiend met de prestatie, maar zeker ook of ze een verrijking zijn geweest voor een ander."

Wat doe je over 20 jaar?

"20 jaar is nog best ver, dus dat vind ik lastig te bepalen. Ik heb afgelopen week geleerd dat bedrijven maar 10 jaar bestaan, dus als dat zou kloppen, bestaan we niet meer zo lang 😉. Maar over 20 jaar ben ik wat ouder en hoop dat ik nog steeds met een jonge club mensen werk. Ik hoop dat we successen dan nog vieren zoals we dat nu doen, want dan vind ik leuk. Ik denk dat ik tegen die tijd ook meer terugkijk op hetgeen wat je hebt gedaan, maar ook hier of je er anderen mee geholpen hebt.

Vroeger sprak ik altijd de ambitie uit om Chief of Marketing te worden bij Booking.com, maar weet niet of ik dat nog steeds zou willen. Ik kan je niet precies zeggen waar dat vandaan komt. Al moet ik wel zeggen: als je zegt dat je iets wilt doen, betekent dat niet dat je het ook gaat doen."

Young, Wild, Free… Hoe was jij als puber?

"Ik was als puber een beetje onbegrepen. Ik was heel druk en had veel energie, waardoor ik een beetje irritant voor anderen werd. Ik was te veel aanwezig en daardoor ingewikkeld in de omgang. Naast dat ik druk naar anderen toe was, kon ik ook druk met mezelf zijn en bezig zijn met gamen en dat soort zaken."

Wat heb je voor het laatst gedaan waarvoor je moed nodig had?

"Ik denk dat dat is door afgelopen jaar veel meer te leren loslaten. Dat vergt wel de nodige moed om vertrouwen te hebben in de mensen die je hebt. Ik denk dat je daar best veel moed voor nodig hebt."

Wat is de belangrijkste reden om jullie als bedrijf in te schakelen?

"Met name als je al een product hebt waarvan je weet dat mensen het willen hebben, het onvoldoende bereik heeft, maar je het geloof hebt in opschalen, zijn wij de juiste partij. Dan kun je namelijk écht meer zichtbaarheid krijgen voor het product dat je al hebt, als je het maar samen met ons wil doen."

Wat is de mooiste samenwerking die je uit netwerken hebt gehaald?

"Het zijn er best wel veel. Een voorbeeld daarvan is Stimmt, maar ook InStijl Media is daar een mooi voorbeeld van. Maar ook met Studio Vibe uit Deventer, een jong creatief bureau dat hard aan de weg aan het timmeren is. Die samenwerkingen zijn ook samenwerkingen omdat wij ze wat gunnen. Daardoor zie je dat zij ons ook helpen en we elkaar naar een hoger niveau tillen. Als je in begin kijkt naar het helpen van anderen, dan komt het andere vanzelf wel."

Nodig een andere ondernemer uit

Wil je een andere ondernemer laten ervaren hoe effectief netwerken is? Nodig hem of haar kosteloos en vrijblijvend uit voor één van onze netwerkevents.

Wij sturen een automatische uitnodiging naar het e-mailadres die jij invult. Verder gebruiken we het e-mailadres niet. Je kunt zelf een persoonlijk bericht toevoegen.

We zijn flink vertegenwoordigd

Je vindt ons nu nog voornamelijk in het oosten van Nederland, maar er komen steeds meer regioclubs bij.