home 088 - 54 375 00

Ondernemers
in bedrijf

aanmelden lidmaatschap

Sligro Deventer

Sytze Visser

De Sligro, een bekend begrip in Nederland. Maar wie zijn de gezichten achter dit prachtige bedrijf? En wat zijn volgens hen de meest verrassende producten die je kan kiezen uit 75.000 artikelen? Sytze Visser, vestigingsdirecteur Sligro Deventer, neemt ons mee in zijn wereld van De Sligro.  

 

Hoe zou je jezelf omschrijven Sytze? 

Sytze denkt even goed na “Ik ben een rustig persoon, altijd geïnteresseerd in nieuwe ontwikkelingen. Gericht op constructief samenwerken, daardoor kan ik wel eens wat ongeduldige trekjes hebben als het mij niet snel genoeg gaat. Dit komt overigens ook voort uit een gezonde dosis enthousiasme! Ik vind het prachtig om te bouwen, dat kan zijn aan organisatie ontwikkelingen maar ook het bouwen aan een efficiënt (management) team is waar ik veel genoegdoening uit haal. Together Each Achieves More’.” 

 

Hoe ben je bij de Sligro terechtgekomen?  

“Ik ben in 2014 in contact gekomen met de Sligro Foodgroup Nederland BV. Ik zocht na 24 jaar Retail en enkele jaren Horeca een functie die van beiden wat in zich had. Daarnaast ben ik van nature en vanuit de praktijk erg operationeel ingesteld en wilde ik ook graag meer met commercie en sales gaan doen. De functie van Vestigingsdirecteur bij Sligro Food Group heeft dit allemaal in zich.” 

 

Kan je ons wat meer vertellen over de achtergrond van het bedrijf Sligro?  

“Sligro is een toonaangevende totaalgroothandel voor professionals in food. Het bedrijf is onderdeel van het beursgenoteerde Sligro Food Group. Met 50 zelfbedieningsgroothandels, 8 bezorggroothandels en een assortiment van ruim 75.000 artikelen bedient Sligro bedrijfsmatige klanten in heel het land. Sligro voorziet deze klanten van kwalitatieve food, non-food en dagverse producten. Zij kunnen rekenen op een deskundige en betrokken partner die persoonlijke service hoog in het vaandel heeft staan. Een partner die met kwaliteitsproducten een groot en groeiend marktsegment aan zich weet te binden.” 
 

Hoe ziet een werkdag voor jou eruit? 

Sytze begint te lachen “Heel wisselend!” Hij vervolgt zijn verhaal “Dagelijks plan ik een balans tussen de werkvloer en het kantoor als het om de vestiging gaat. Daarnaast heb ik vaste momenten in de week waarin ik klanten bezoek zowel alleen als samen met mijn accountmanager. Werktijden zijn veelal van acht uur ’s ochtends tot vijf uur ’s avonds, maar ik ben met regelmaat actief voor Sligro in de avonden met business meetings of als sponsor voor - food gerelateerde - evenementen.” 

 

Wat is het allerleukste aan je vak?  

“Het is een cliché, maar dat is dan toch de variatie in werkzaamheden en de diverse contacten met klanten en personeel. Samen kunnen bouwen en daardoor ontwikkelen is prachtig, ik zie in mijn mensen echt “juweeltjes” rondlopen met een hoge potentie. Maar ook met ondernemers meedenken en dan vervolgens van dichtbij meemaken dat zij groeien en succesvol zijn, daar word ik vrolijk van!” 
 
Waarin kom je jezelf tegen?  

“Enthousiasme en gretigheid” zegt Sytze na even na te hebben gedacht. “Ik wil vaak te snel en moet er voor waken dat mensen mij wel kunnen volgen. Daarin de tijd nemen om naar mensen te luisteren, dus niet alleen horen wat ze zeggen, maar ook echt begrijpen.” 

 

 
Wat maakt ondernemen zo leuk?  

“Wederom een cliché, maar dat is toch de ‘vrijheid in gebondenheid’ zoals ik het zelf vaak omschrijf. Binnen het format welke voor mij geldend is heb ik alle ruimte om creatief te zijn en met nieuwe suggesties en voorstellen aan de slag te gaan. Vaak spannend, maar zo bevredigend als plannen echt werken, daar haal ik vooral mijn energie uit.” 

 

Wat is je favoriete vrijetijdsbesteding?  

“Mijn gezin en mijn sporten. Ik waardeer het enorm om ontspannende dingen te doen met het gezin, dagje weg, uit eten, tot het thuis genieten. Maar ook in sport kan ik mijn energie kwijt, zeil met regelmaat met goede vrienden een aantal wedstrijden en verder ben ik een fanatiek zwemmer. Ben zelfs lid geworden van een Triatlon vereniging.” 
 

Wat betekent de regio voor Sligro? 

“In de regio zit een enorme potentie voor Sligro, met name denkend aan veel potentiele klanten, maar ook de cultuur die hier draait om goed en lekker eten. Sligro is daarvoor de aangewezen partner die niet alleen wil ontzorgen maar ook met recht de partner wil zijn voor alle food professionals die kwaliteit én genieten hoog in het vaandel hebben staan.” 

 

Doe je veel aan netwerken? 
“Steeds meer...  Ik woon met mijn gezin nu net een jaar in Deventer en zijn afkomstig uit Den Helder waardoor het even tijd kost om zowel privé als zakelijk weer de juiste contacten te vinden. Door lid te worden van een aantal business clubs is deze stap wat makkelijker te nemen en ervaar ik netwerken als iets ‘all rounds’, zowel in mijn werk als privé heb ik er baat bij.” 
 

Wat is het meest verrassende product in jullie assortiment? 

“Niet zozeer één product maar meer een productgroep. Het meest verrassende vind ik nog steeds de Versafdeling waar wij met vis, schaal- en schelpdieren een uniek assortiment hebben. En vergeet ook niet het vlees, de poelier en de kaas. Wij zijn marktleider op het gebied van assortiment. Dit aangevuld met een dito wijnafdeling en de Bourgondiër in mij is gelukkig!” 

 

vorige pagina

Andere interviews...

Actief in de regio's