home 088 - 54 375 00

Ondernemers
in bedrijf

aanmelden lidmaatschap

Hessel Lubbers

Morgana

In Doetinchem word ik hartelijk verwelkomd door Hessel Lubbers met een heerlijk kopje cappuccino met een mooie M erop van cacaopoeder. We zijn bij Morgana Slapen, één van de zes winkels van Hessel Lubbers.  “Retail is detail. Belangrijk is je onderscheiden op details en aandacht voor de klant en dat alleen is niet genoeg want je moet natuurlijk ook altijd je afspraken goed nakomen.”

Nadat de klant iets heeft gekocht begint pas de duurzame relatie. “Ongeveer een week na aflevering van een bed bellen we elke klant op om de informeren of alles naar wens is, iedereen heeft bij ons een jaar slaapgarantie. Ook denken wij verder nog mee. Er kan contact worden gezocht met een masseur, fysiotherapeut of slaapconsulent” En daar ligt ook de passie van Hessel: blije en tevreden klanten!

Natuurlijk hopen we dat mensen een review achterlaten op Google of Opiness.nl. Positieve ervaringen over zijn winkels zijn online volop te vinden.

Hessel komt uit Hengelo (gld) uit een ondernemersfamilie. Zijn overgrootouders hadden al een kruidenierszaak,  zijn opa had een meubelfabriek en zijn ouders een winkel voor woninginrichting zaak.

Na zijn opleiding aan de  Hout -en meubileringscollege in Rotterdam kwam hij rond 1994 in de zaak van zijn ouders. Hij heeft toen al snel de keuze gemaakt om alleen verder te gaan met slapen. Op dit moment is hij eigenaar van 6 winkels waaronder Morgana, Hästens en Auping Plaza (in Doetinchem, Duiven, Amersfoort en Utrecht).

De missie van het bedrijf is om iedere klant positief te verrassen en daarmee ambassadeur maken. En dat lukt tot nu toe wonderwel aardig, volgens Hessel. Wij willen ons graag binden aan de klant.

Onze doelgroep bestaat voornamelijk uit mensen die op zoek zijn naar het beste advies voor een goede nachtrust. Voor bijna elk budget kunnen wij binnen onze concepten een goed bed samenstellen.

Bij Morgana kun je 8 minuten ‘proefslapen’ op een meetbed dat onder andere is ontwikkeld door de Universiteit van Leuven. Na afloop stelt de computer vast wat je nodig hebt qua ondersteuning, stabiliteit en hardheid. Bij Morgana wordt  vooral gekeken naar de behoefte en wensen van de klant zoals warmte regulatie,  vochtregulatie, voorkeurs lighouding en eventuele lichamelijke aandoeningen. Naast een goede matras maakt ook een persoonlijk instelbare bedbodem het verschil.

“Onze 24 medewerkers worden regelmatig geschoold op productkennis en ergonomie. Als een klant binnen komt met bijvoorbeeld reumatische klachten, scoliose, hernia of andere (rug)klachten dan houden wij hier terdege rekening mee in ons advies.

“Ons doel is al jaren hetzelfde: tevreden klanten! Daar doen we het voor. Maar op het gebied van onze organisatie ligt het komende jaar mijn persoonlijke focus. Wat goed is, dat moet natuurlijk blijven, we zijn best hard gegroeid de laatste jaren en nu is het belangrijk om de juiste mensen op precies de juiste plek te zetten. “

En mijn tip voor andere ondernemers:   balans tussen werk en privé. Naast zijn werk zoekt Hessel ontspanning in golf, zijn tuin en het lekker buiten kunnen wonen. Hessel is getrouwd en heeft twee studerende zoons.

vorige pagina

Andere interviews...

Actief in de regio's