home 088 - 54 375 00

Ondernemers
in bedrijf

aanmelden lidmaatschap

STYB l STICK TO YOUR BUSINESS

Interview Patrick Hermans en Ramon van Uden

Wat is STYB?†

STYB is een jong en dynamisch administratie- en advieskantoor gespecialiseerd in administratieve ontzorging. STYB staat voor STICK TO YOUR BUSINESS.
En daarmee wordt in slechts 4 woorden een heldere boodschap aan het MKB verkondigd. Kort en bondig in de pay-off maar met een helder achterliggend verhaal. Een ondernemer moet in alle vrijheid kunnen ondernemen en met zijn klanten in contact staan. Zich zo min mogelijk bemoeien met randzaken. Administratie is geen corebusiness en leidt alleen maar af van kernactiviteiten. Daarom ons credo "STICK TO YOUR BUSINESS". Laat je administratief ontzorgen door STYB Bedrijfsondersteuning.

Wij ontzorgen en bieden de ondernemer inzicht in zijn financiŽle situatie. De basis ligt bij een altijd bijgewerkte administratie zodat de ondernemer altijd over real-time cijfers kan beschikken. Hierdoor is hij veel beter in staat om tussentijds bij te sturen.

Hoe is STYB ontstaan?

In 2009 is Ramon gestart met administratie- en advies kantoor BUZZ Diensten. Het bedrijf richtte zich in eerste instantie op kappersbedrijven. In 2012 is Patrick toegetreden om het bedrijf verder te professionaliseren en te verbreden. Een nieuwe naam in combinatie met een nieuwe corporate identity , logo en website waren eind 2012 het gevolg. We richten ons met ons vernieuwde concept op het MKB met als specialisatie de persoonlijke verzorgingsbranche zoals kappers, juweliers, drogisterijen, opticiens enz. Daarnaast beschikken we over specialistische kennis en ervaring op het gebied van franchising. Samen hebben we ruim 30 jaar ervaring op dit gebied. Daarom adviseren en begeleiden wij ook franchiseformules bij het opzetten, inrichten en door ontwikkelen van hun franchiseformule.

Waar onderscheid STYB zich in?

De markt van accountancy en administratieve dienstverlening maakt forse veranderingen door. Dit wordt enerzijds ingegeven door verregaande automatisering en anderzijds door veranderende klantbehoeften. Wij haken graag aan op het invullen van deze nieuwe klantbehoeften. Ondernemers willen namelijk dagelijks kunnen zien hoe het bedrijf er financieel voorstaat zodat direct bijgestuurd kan worden. Daarnaast is er steeds meer behoefte aan strategisch advies. Om hieraan te kunnen beantwoorden moet je ondernemers stuurinformatie bieden dat real-time op iedere plek beschikbaar is. En daar ligt voor veel administratie- en accountantskantoren het probleem. Ze zijn vaak onvoldoende geautomatiseerd en hebben de focus vooral liggen op het leveren van de jaarrekening. In onze ogen een vaak overbodig rapport waarbij de financiŽle situatie achteraf wordt vastgelegd. Soms zelfs ruim een jaar na dato. Van tussentijdse bijsturing kan dan uiteraard geen sprake meer zijn. Een gemiste kans volgens ons. Daarom leggen wij de focus vooral op tussentijdse rapportages en tussentijds advies. Wij hebben hiervoor speciale managementrapportages opgesteld. Hiermee verkrijgt een ondernemer op eenvoudige wijze inzicht in zijn financiŽle ťn operationele situatie. Deze rapportages worden via een eigen managementdashboard gepresenteerd. Daarnaast hebben wij een speciale STYB-app ontwikkeld.

Wat is de STYB-app?

De STYB-app is een unieke applicatie waarmee ondernemers via hun smartphone of tablet toegang verkrijgen tot voorgedefinieerde financiŽle kengetallen. Met als resultaat altijd en overal, overzicht en inzicht. Het enige dat vereist is, is een internetverbinding! De STYB-app is ontwikkeld om ondernemers op zakelijk gebied verder te ontzorgen. Met de app ziet de ondernemer in ťťn oogopslag op zijn smartphone of tablet hoe zijn onderneming er voor staat en kan daardoor sneller schakelen. De app bespaart daarom tijd en geld en geeft de ondernemer de vrijheid om dat te doen waarin hij goed is. Namelijk met zijn klant in contact staan en ondernemen!

Waar staat STYB over 5 jaar?

Over 5 jaar hopen we met STYB een landelijk dekkend adviesnetwerk te hebben van franchisenemers.

Kunnen jullie wat over jezelf vertellen?

(Ramon) Ik ben getrouwd en heb 2 dochters met een zoon op komst. Samen wonen wij in Borculo. In mijn spaarzame vrije tijd stap ik graag op de mountainbike. Daarnaast ben ik actief bij verschillende verenigingen als penningmeester.

(Patrick) Ik woon met mijn vriendin samen in Enschede. Wij hebben samen 2 kinderen. In mijn vrije tijd ga ik graag sportieve uitdagingen aan. Zo heb ik o.a. de beklimming van de Kilimanjaro en de Enschede Marathon van mijn bucketlist kunnen schrappen. De eerstvolgende sportieve uitdaging die ik aanga is het volbrengen van de Strongman eind september dit jaar.

Wat betekend Berkelland in Bedrijf voor jullie?

In de basis is de klantenbinding en naamsbekendheid voor ons jonge bedrijf erg belangrijk. Door onze gezichten te laten zien aan bedrijven tijdens de bijeenkomsten van Berkelland in Bedrijf leren potentiŽle klanten ons kennen. Hierdoor ontstaat vertrouwen en dit is erg belangrijk in onze branche. Het gaat er uiteindelijk om dat de ondernemer zijn cijfers uit handen geeft aan jou. Daarnaast speelt in deze regio de gunfactor een enorm grote rol. Hier kun je alleen van profiteren als jij de ondernemers kent en de ondernemers jou.

†Tot slot, hebben jullie nog een tip voor de ondernemers?

"Ja! STICK TO YOUR BUSINESS (STYB)!"

vorige pagina

Andere interviews...

Media (1)

Actief in de regio's