home 088 - 54 375 00

Ondernemers
in bedrijf

aanmelden lidmaatschap

Wilma Grotenhuis

Het Grotenhuis Interior Styling & Design

Het Grotenhuis Interior Styling & Design – Het verhaal van de klant vertellen
‘Het kan alleen maar beter’. Dat was Wilma’s optimistische motto toen zij middenin de crisis, in 2013 als ondernemer van start ging. “Ik heb altijd in de zorg gewerkt, tot 2007. Toen kwam ik er ineens alleen voor te staan met twee jonge kinderen. Ik kon de zorg voor mijn kinderen niet combineren met de werktijden in de zorg, dat was de aanleiding om iets anders te gaan doen.”
Wilma gaat studeren: Interior Design en Styling en Advies aan de Saxion Hogeschool. In de hoop om daarna een eigen zaak te starten, om te doen wat ze altijd al deed: creatief bezig zijn. “In het laatste jaar heb ik mijn eigen onderneming opgezet, bij wijze van stage.”

Verhaal vertellen
Het Grotenhuis helpt klanten op de particuliere markt met het indelen en ontwerpen van ruimten in hun nieuwe of verbouwde huis. Ze ontwerpt daarnaast meubelen en keukens en adviseert over kleuren, verlichting en materialen. “Het belangrijkste is dat ik ‘het verhaal’ van mijn klant vertel door mijn styling en design. Bijvoorbeeld door een meubelstuk met geschiedenis, met betekenis voor de klant een ereplaats te geven, of op een bijzondere manier in het ontwerp te verwerken. Ieder ontwerp is uniek en afgestemd op de wensen van de bewoners. Zij moeten er blij van worden!”

Blijven groeien
Wilma blijft nieuwe doelen stellen. “Ik wil graag meer op de zakelijke markt gaan doen – een kantoorpand inrichten bijvoorbeeld. Ik wil nog meer groeien, maar wel een eenmanszaak blijven. Voor opdrachten die voor mij alleen te groot zijn, huur ik dan liever een collega in, dan dat ik personeel aanneem.

Netwerken
Wilma start meteen bij de start van haar onderneming enthousiast met netwerken. “Ik vond het allemaal spannend en nieuw, maar ook heel leuk om te doen! Het leverde me alleen nog niet meteen klandizie en omzet op…” Na vijf jaar begint al het netwerken van het begin vruchten af te werpen. “Ik heb een netwerk opgebouwd van mensen met wie ik kan samenwerken. Zij zijn mijn ambassadeurs geworden.”
Vijf jaar later schiet netwerken er nog wel eens bij in. “Maar ik vind het wel heel belangrijk! Het is goed om andere ondernemers te leren kennen. Je bouwt dan een band op met elkaar, weet elkaar gemakkelijker te vinden, en je stelt elkaar onderling gemakkelijk aan elkaar voor. Een netwerkevent brengt vaak ook nieuwe ideeën naar boven, die je nieuwe inspiratie geven. Bovendien is het heerlijk om na afloop van een leuk event naar huis te rijden, en na te genieten van een ontzettend leuke avond!”

vorige pagina

Andere interviews...

Actief in de regio's