home 088 - 54 375 00

Ondernemers
in bedrijf

aanmelden lidmaatschap

Lars Kroder

Eigenhuis Keukens

 

Eigenhuis Keukens – Woondromen waarmaken
‘Woondromen waarmaken’, daar draait het om bij Eigenhuis Keukens in Amersfoort. Plezierig en gezond wonen voor iedereen, in elke levensfase, met slimme woonoplossingen op maat. Bedrijfsleider Lars Kroder vertelt over ‘zijn’ onderneming. Eigenhuis Keukens (onderdeel van Eigenhuis Groep) biedt niet alleen keukens, maar ook badkamers, gordijnen, tegels en wandafwerking.

Lars werkt inmiddels 12,5 jaar voor Eigenhuis Keukens, dat toen nog Keukenhome heette. Keukens verkopen leek geen voor-de-hand-liggende keuze voor Lars, die de opleiding Sociaal Pedagogisch Werk volgde. “Na mijn studie wist ik niet goed wat ik wilde doen. Ik wilde uiteindelijk toch niet in de zorgverlening werken. Een maatje van mij werkte bij een keukenzaak en ik ging daar af en toe helpen. Ik deed steeds meer ervaring en kennis op en ik ben uiteindelijk nooit meer weggegaan.”

Ontzorgen
Eigenhuis Keukens is regelmatig partner in grote projecten, bijvoorbeeld van BAM of Dura Vermeer. “We kunnen de klant dan helemaal ontzorgen. Omdat we samenwerken met de aannemer, weten we precies waar de leidingen zitten, dus je kunt de keuken precies op maat ontwerpen. Als de aannemer dingen aanpast, zijn wij de eersten die dat weten. En op de opleverdatum, is alles voor elkaar. Nu we ook badkamers en woonklaar (vloeren, gordijnen, wandafwerking) aanbieden, kunnen we zelfs de complete coördinatie overnemen. Veel mensen vinden nieuwbouw spannend, maar op deze manier kun je alle details en de hele planning aan ons overlaten.”

Verbouwing
Na een grote verbouwing die kort geleden is afgerond, kunnen klanten nu nog beter het aanbod van keukens zien en ervaren in een gloednieuwe showroom. De nieuwe uitbreiding biedt ruimte aan een grote diversiteit van keukens. Aan de hand van 3d-tekeningen kunnen klanten zich nog beter een voorstelling maken van hoe hun nieuwe keuken eruit zou kunnen zien. En in de toekomst zal de nadruk nog meer op de ervaring komen te liggen. “Mensen willen het zien en voelen. Misschien kan virtual reality hierin een rol spelen in de toekomst. Waarbij je door je eigen keuken kan lopen, kastjes opendoen, ervaren hoe de werkhoogte is…”

 

De klant supertevreden houden

Lars wil niet te ver in de toekomst kijken. “De markt gaat te snel om langetermijn plannen te maken. Het is vooral belangrijk dat je ‘kort op de bal zit’, dat je je steeds aanpast op basis van nieuwe informatie.” De missie van Lars: “De klant supertevreden houden, supergoed bedienen. Klanten worden kritischer, dus wij moeten daarin bijblijven. We moeten steeds blijven vragen wat de klant van ons verwacht, we moeten feedback serieus nemen en naar verbeterpunten vragen.”

 

Aandacht
Bij Eigenhuis Keukens nemen de medewerkers alle tijd voor klanten. “We hebben een team met mensen die keukens leuk vinden en die van koken houden. Dan weet je dus ook wat belangrijk is in een keuken. We adviseren ook graag en daar nemen we de tijd voor. We hebben alle aandacht voor de klant – een afspraak duurt al gauw drie uur.”
Aandacht maakt alle verschil in het contact met klanten, vindt Lars. Die tip wil hij dan ook aan andere ondernemers meegeven: “Geef de klant een goed gevoel! Bied je klanten een warm bad, gezelligheid, een feestje. Dat is wat wij proberen te doen. Zoiets maakt verschil in een tijd waarin veel mensen druk zijn en veel met zichzelf bezig zijn.”

vorige pagina

Andere interviews...

Actief in de regio's