home 088 - 54 375 00

arnhem
in bedrijf

aanmelden lidmaatschap

Storm Heerink

i'm Storm internet, media & reclame

I’m Storm - Storm Heerink maakt het fata morgana realiteit
“Ik speelde geen vadertje-en-moedertje, ik speelde ondernemertje”. Storm Heerink van reclamebureau I’m Storm, heeft zich altijd ondernemer gevoeld. “Op mijn veertiende begon ik een klein magazine, op school. De halve klas zat in de redactie en we hadden zo’n dertig abonnees. Toen wist ik al: ‘dit is het’.”

Storm volgt de Grafimedia vooropleiding in Arnhem, en studeerde vervolgens Media Vormgeving aan het Grafisch Lyceum in Utrecht. Intussen werkt hij al voor klanten – hij maakt websites en geeft vorm aan logo’s en huisstijlen. Als achttienjarige staat hij te popelen om eindelijk zijn eigen onderneming in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. Op 1 januari 2009 is het zover: StormHeerink.nl ziet het licht. De jonge ondernemer start op de zolderkamer, flexwerkt daarna een tijdje in Doetinchem en vindt uiteindelijk een vaste werkplek op het VoltaCenter in Zevenaar. Een flexwerkcentrum dat hij zelf opricht en inmiddels vijf jaar leidt. StormHeerink.nl wordt I’m Storm, specialist op het gebied van internet, media en reclame.

Totaalpakket
Storm is de specialist die het liefst alles regelt - een totaalpakket voor de klant: van huisstijl, tot bestickering, website, social media, e-marketing, flyers en folders. Hij doet dat onder andere voor winkelcentra en winkeliersverenigingen. “Ik word gedreven door de behoefte om een klant zo goed mogelijk te helpen, alle ‘marketing-zorgen’ uit handen te nemen. En dat werkt – klanten komen terug. Het beste bewijs dat je goed bezig bent.”
Het tij zit hem daarbij mee. “Het lijkt of ondernemers weer meer geld overhebben voor marketing en reclame. Klanten willen niet langer de standaardoplossing, maar iets bijzonders, iets extra’s. Bij veel bedrijven is er behoefte aan iets nieuws na jaren de hand op de knip.”

Uitdaging
Ondernemingen hebben weer zin en geld voor iets nieuws en hebben daar vaak een specifiek beeld bij. Voor Storm de uitdaging om dan de vertaalslag te maken van wat de klant voor ogen heeft en wat werkt en wat mogelijk is. “Sommige mensen komen hier soms met een soort ‘fata morgana’ van wat ze willen. Ik moet dat zien waar te maken, maar soms op een andere manier, met andere middelen dan wat de klant voor ogen had. Dat is steeds weer een uitdaging.”
Een uitdaging waar Storm als ondernemer voor staat, is de vraag in hoeverre hij durft te groeien en de bijbehorende risico’s durft nemen. “We zijn flexibel, met een aantal mensen met een nulurencontract op de loonlijst, en met een paar stagiaires. Toch, voor groei zal ik grotere stappen moeten zetten. Ik leer dat je risico’s moet nemen, de keuze moet maken om te groeien of klein te blijven.”

Elkaar kennen
Die groei hangt nauw samen met netwerken, vindt Storm. “Het meeste werk komt via netwerken, of het nu terugkerende of nieuwe klanten zijn. Nieuwe klanten komen vaak binnen via bestaande opdrachtgevers. Ik investeer in mijn relatie met opdrachtgevers, zorg dat ik de mensen ken, de sfeer die bij het bedrijf hoort. Omgekeerd geldt hetzelfde: andere ondernemers mogen mij ook leren kennen.”

Doen!
Wie Storm leert kennen, ontdekt dat hij een ‘geboren ondernemer’ is en een doener pur sang. ‘Gewoon doen!’, wil hij andere (startende) ondernemers meegeven. “Natuurlijk is dat spannend, je geeft vastigheid op, je weet niet wat je zult tegenkomen. Maar toch: is je plan haalbaar, denk je dat het kan: doe het dan!”

 

vorige pagina

Andere interviews...

Actief in de regio's