home 088 - 54 375 00

arnhem
in bedrijf

aanmelden lidmaatschap

Frans van Eck

CU2 B.V.

Frans van Eck, CU2 B.V. – denken in kansen en mogelijkheden
“Een pretpark lanceren, ergens in de wereld!”, dat is de droom van Frans van Eck, van CU2 B.V. Want waarom klein denken? Eventorganisatiebureau CU2 lanceert en organiseert events die indruk maken. In de eerste plaats voor bedrijven, maar ook publieksevenementen zoals culinair festival ArnhemProeft! en de IJsexpo in Scheveningen.

“Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een joint venture met een Chinese onderneming om met 35 Chinese ijsbeeldhouwers over de hele wereld ijsexposities van 2000 vierkante meter neer te zetten. Dat is het mooie van wat ik doe: af en toe komt er zo’n mogelijkheid voorbij, die grijp je dan aan zonder te weten hoe het gaat uitpakken. Zo zit ik het ene moment in Dubai en het volgende moment in China met -30 graden!”

Van kerstpakketten tot publieksevenementen
Het begon voor Frans allemaal wat minder spannend: met kerstpakketten. “Daar begon ik mee omdat ik dat wel een gemakkelijke binnenkomer vond. Daarna ging ik bedrijfsevenementen organiseren. Ik maakte de glorietijd daarin mee – toen het niet gek genoeg kon zijn. “Dan organiseerden we een bottertocht voor een bedrijf, en dan vond de directeur dat er toch echt wel een Formule-1-boot bij moest komen. Met de crisis in 2008 was dat allemaal ook ineens weer voorbij.”
Voor Frans het moment om een omslag te maken met zijn bedrijf, om te kunnen overleven. “We zijn formats gaan creëren voor publieks- en bedrijfsevenementen en die formats zijn we gaan verkopen. We zijn echt merken aan het bouwen; formats voor evenementen die heel divers van soort en opzet zijn. Het vraagt echt een investering om deze in de markt te zetten, om samenwerkingsverbanden te zoeken en om dit voor meerdere jaren te exploiteren.”

‘ArnhemProeft!’
Frans is trots op één van zijn meest recente formats: ‘ArnhemProeft!’, een culinair evenement waarbij alle deelnemende partijen uit Arnhem komen – van artiesten tot leveranciers, sponsors en horeca. “Dat maakt het evenement heel krachtig en herkenbaar voor bezoekers, waardoor zij zich er thuis voelen.” Een vergelijkbaar concept zet hij sinds vorig jaar ook in Nijmegen neer, ‘TypischNijmegen!’, en de focus voor 2018 is uitbreiding met nog twee steden in Nederland, “daar zijn we nu naar op zoek”.
De beleving voor de bezoeker is steeds het uitgangspunt. “Je moet je verdiepen in de bezoekers en in de deelnemers: wat werkt voor hen? Wat verwachten ze? Waar maak je ze blij mee? Daar moet je aan proberen te voldoen, en eigenlijk nog iets meer.”

Tijd tekort
Frans is een man van ideeën, degene die de kansen en mogelijkheden ziet en alles wil aangrijpen. “Tegelijk realiseer ik me dat je lang niet alles kunt uitvoeren. Het leven is kort en je hebt er maar eentje. Dat frustreert!” Dat gevoel van tijd te kort hebben, is wat Frans drijft om te doen wat hij leuk vindt.
Dat is wat hij andere ondernemers ook mee wil geven: “Doe iets met je zakelijke ideeën! Geef je idee een reële kans en leg je niet te snel neer bij tegenslagen of hobbels op de weg.”

Gedreven
“Het liefst ben ik achter de schermen - eigenlijk ben ik geen netwerker”, vindt Frans. Toch is hij al een aantal jaren lid van Ondernemers in Bedrijf. “Ik vind het belangrijk dat we elkaar fysiek blijven ontmoeten, niet alleen maar digitaal. En Ondernemers in Bedrijf is gedreven, net als ik. Voor mijn gevoel is Ondernemers in Bedrijf ook steeds op zoek naar nieuwe mogelijkheden.” Voor Frans is samenwerking van groot belang, nog een reden om de events van Ondernemers in Bedrijf te bezoeken. “Ik wil andere ondernemers, maar ook netwerkorganisaties leren kennen, want die zie ik natuurlijk graag terug bij mijn eigen events. Ik wil ondernemers in de ogen kunnen kijken, een echt gesprek hebben, kennis uitwisselen en onderzoeken hoe je elkaar verder kunt helpen.”

 

vorige pagina

Andere interviews...

Actief in de regio's